Social Media
Σύλλογος Γονέων Πειρ. Δημοτικών Μαρασλείου
  • Ανακοινώσεις
  • Δομή/Δάσκαλοι
    • Διοίκηση
    • 12/θέσιο
    • 3/θέσιο
    • Μνήμες
  • Σύλλογος
    • Εν συντομία
    • Γρηγ. Μαρασλής
    • Καταστατικό
    • Προηγούμενα Δ.Σ.
    • Το Δ. Σ.
  • Ιστορία
  • Αρχική
  • 1/θέσιο
  • Μαράσλειο
  • Οι Δράσεις μας
    • Λειτουργία
    • European Programs >
      • Web2Learn
      • OZO >
        • Athens Training
      • SMILE Project
      • Dynamic Identity
    • Μεταφορά
    • Πρόγραμμα Θερινής Απασχόλησης
    • Σαββατιάτικες Δράσεις >
      • 2016-2017 >
        • Φωτογραφικό Υλικό Δράσεων 2016-2017
      • 2015-2016 >
        • Φωτογραφικό Υλικό Δράσεων 2015-2016
      • 2014-2015 >
        • Φωτογραφικό Υλικό Δράσεων 2014-2015
      • 2013-2014 >
        • Φωτογραφικό Υλικό Δράσεων 2013-2014
      • 2012-2013
      • 2011-2012
      • Παραδοσιακοί χοροί Ενηλίκων
    • Θεσμικές Δράσεις
    • Σχολικό Πρωτάθλημα Σκάκι
    • Bullying >
      • Cyber bullying - Κυβερνοεκφοβισμός
    • Μουσειακή Αγωγή
    • Εκδηλώσεις
    • Εκδρομές
    • Δράσεις για γονείς >
      • Σχολή Γονέων
    • Δημιουργική Απασχόληση
    • Λοιπές Δράσεις
  • Χορηγοί
    • Αναζήτηση χορηγιών
  • Βιβλιοθήκη
    • Το Ψηφιακό Σχολείο
    • Σχολικά Βιβλία
    • Ενδιαφέρουσες Συνδέσεις
  • Επικοινωνία
    • Συζητήσεις - προτάσεις

Νεα Επιστολή Διαμαρτυρίας  16.02.2022

17/2/2022

0 Comments

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΩΝ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ (ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ)

​
ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΕΝΑΝΤΙ ΜΥΘΕΥΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΡΑΣΛΕΙΟ
Επειδή, με αφορμή την εισήγηση της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τη μετατροπή του
δημόσιου 26ου Γυμνασίου Αθηνών σε δημόσιο πειραματικό γυμνάσιο, έχουν εμφιλοχωρήσει στο δημόσιο
διάλογο πληθώρα μυθευμάτων, χαρακτηρισμών αλλά ακόμη και σκόπιμων ψευδολογιών σε σχέση με την
ταυτότητα των Μαράσλειων Πειραματικών Σχολείων, θα μας επιτρέψετε να επικαλεστούμε το αυτονόητο
κατά τα άλλα δικαίωμά μας να καταθέσουμε και εμείς την άποψή μας για το σχολείο μας και τη ζωή μας.
ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΡΩΤΗ: Η διασύνδεση δεν είναι υποκειμενικό αίτημα αλλά αντικειμενική επιστημονική
συνθήκη που εκπληρώθηκε πρόσκαιρα και διακόπηκε βίαια.

Πολλοί φωνασκούν και φαίνονται να είναι πλήρως εξοικειωμένοι με το όνομά μας αλλά όχι με την ιστορία
μας και ούτε καν με το πρόσφατο παρελθόν μας. Έτος ιδρύσεως: 1905. Από το 1905 έπρεπε να φτάσουμε
στο 2015, μετά από 110 χρόνια, προκειμένου να αποκατασταθεί, έστω και εν μέρει, η επιστημονική,
εκπαιδευτική και παιδαγωγική τάξη, με τη διασύνδεση του Μαρασλείου, με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο
Αθήνας (Πλάκα).
Συνεπώς: Υπήρχε διασύνδεση (Ν. 4327/2015) και λειτουργούσε υποδειγματικά. Μόνο που αυτή
διακόπηκε βίαια με το νόμο Ν.4610/2019 και παγιώθηκε έναν χρόνο μετά με το νόμο Ν. 4692/2020 και
την μετατροπή του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου στην Πλάκα σε Πρότυπο, παρότι η αιτιολογική έκθεση
του τελευταίου τεκμηριώνει την αναγκαιότητά της και εξηγεί διεξοδικά ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ
ΔΙΑΣΥΝΔΕΣΗ!
ΑΛΗΘΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ: Το Μαράσλειο δεν είναι σχολείο γειτονιάς αλλά ΣΥΝΙΣΤΑ το ίδιο ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΓΙΑ ΤΑ
ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ως ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ.

Το γεγονός ότι ένα σχολείο είναι πειραματικό, δεν αναιρεί το γεγονός ότι είναι ΔΗΜΟΣΙΟ, ούτε ότι οι
μαθητές του δεν έχουν τις ίδιες ανάγκες και τα ίδια δικαιώματα με τους μαθητές των άλλων σχολείων.
Τουναντίον, οι γονείς και οι μαθητές 360 παιδιών επιδίδονται καθημερινά σε έναν αγώνα δρόμου ώστε
να προσεγγίσουν το Μαράσλειο, σε μία περιοχή η οποία είναι όντως κυκλοφοριακά επιβαρυμένη, καθώς
ήδη διέρχεται μεγάλος αριθμός οχημάτων και λεωφορείων, που ωστόσο δεν εξυπηρετούν μόνο το
Μαράσλειο αλλά και το όμορο 26ο Γυμνάσιο!
Επιπροσθέτως, στο Μαράσλειο οι γονείς δεν δηλώνουν ψευδείς διευθύνσεις, καθώς η απόλυτα
ΔΙΑΦΑΝΗΣ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ διαδικασία της κλήρωσης εγγυάται την ισότιμη αντιπροσώπευση του
μαθητικού πληθυσμού του λεκανοπεδίου. Πέραν αυτού, σύμφωνα με τον ίδιο τον Διευθυντή
Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α’ Αθήνας κ. Μάντζο, το ποσοστό των μαθητών το οποίο κατοικεί
πράγματι στο Κολωνάκι και φοιτά στο 26ο Γυμνάσιο είναι πολύ μικρό σε σχέση με την συντριπτική
πλειοψηφία. Παρά ταύτα κι όπως έχουμε ήδη επισημάνει, αναγνωρίζουμε το πρόβλημα αυτών των
οικογενειών και το αναφαίρετο δικαίωμά τους να επιδιώκουν αμοιβαία αποδεκτή λύση, αλλά αυτό δε
δικαιολογεί την υιοθέτηση πρακτικών διαπόμπευσης, συκοφάντησης και αποπροσανατολισμού από
κανέναν γονέα. Εκτός αν ο σκοπός αγιάζει τα μέσα!
Συνεπώς: Και τα 360 παιδιά του Μαρασλείου θέλουν να συνεχίσουν να είναι με τους συμμαθητές και
φίλους τους στο Γυμνάσιο, πολύ περισσότερο δε εφόσον το σχολείο είναι ο μοναδικός κοινός τόπος
αναφοράς τους.

ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΡΙΤΗ: Το κτίριο του 26ου δεν ανήκει στο Δήμο Αθηναίων αλλά στο Πανεπιστήμιο.
Μετά από χρόνια αντιδικία μεταξύ του Δήμου Αθηναίων και του Πανεπιστημίου, η υπόθεση της
διεκδίκησης του κτιρίου στο οποίο φιλοξενούνται τόσο το 26ο Γυμνάσιο, όσο και το αντίστοιχο Λύκειο,
έχει τελεσιδικήσει υπέρ του Πανεπιστημίου. Πρακτικά αυτό συνεπάγεται ότι το Πανεπιστήμιο έχει κάθε
δικαίωμα, στο πλαίσιο του θεσμικού του ρόλου και της εκπαιδευτικής του αποστολής, να επιδιώκει την
διασύνδεση των πειραματικών του σχολείων με την επόμενη βαθμίδα, ώστε να έχει τη δυνατότητα να
επιτελεί απρόσκοπτα το ερευνητικό του έργο.
ΣΥΝΕΠΩΣ: Για το Πανεπιστήμιο Αθηνών και την Παιδαγωγική Ακαδημία, η μετατροπή του 26ου
Γυμνασίου σε Πειραματικό Γυμνάσιο αποτελεί φυσική εξέλιξη κι όχι απλώς οικειοθελή επιλογή.

ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΕΤΑΡΤΗ: Για λόγους αρχής και στοιχειώδους αυτοσεβασμού, οι γονείς του Μαρασλείου
αρνούνται να αντιδικήσουν με άλλους γονείς και εξακολουθούν να διεκδικούν βιώσιμη λύση στο
πρόβλημα της διασύνδεσης, με σεβασμό σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.

Κινηθήκαμε εξαρχής με ειλικρίνεια και διαφάνεια. Ποτέ δεν επιδιώξαμε μία λύση η οποία να αποβαίνει
σε βάρος άλλων γονέων και ποτέ δε διστάσαμε να εκφράσουμε τον προβληματισμό μας για κάθε ένα από
τα ενδεχόμενα σενάρια. Αυτό είναι υπεύθυνη στάση, αυτό είναι κοινωνικός πολιτισμός και αυτό
αποδεικνύεται με δεδομένα, και όχι απλώς επειδή το ισχυριζόμαστε. Προτού λοιπόν μας κακολογήσουν
πίσω από κλειστές πόρτες και μας διασύρουν με κάθε τρόπο ή μέσο, ας συμβουλευτούν τις επιστολές μας
στο υπουργείο, στις οποίες έχουμε καταστήσει σαφές ότι είμαστε ανοιχτοί σε μία σειρά από λύσεις. Το
εάν κρίνεται φρονιμότερο να αξιοποιηθεί το κτήριο του 26ου ώστε να φιλοξενούνται στο ίδιο κτηριακό
συγκρότημα όλα τα πειραματικά σχολεία του Μαρασλείου, επαφίεται στη γνώμη των αρμοδίων. Σε κάθε
περίπτωση, θεωρούσαμε και θεωρούμε ότι με την έκθεση των γεγονότων προς τους καθ’ ύλην
αρμόδιους, εναπόκειται στην κρίση, στη γνώση των ζητημάτων την οποία διαθέτουν και στον θεσμικό
τους ρόλο, να αναδείξουν και να πραγματώσουν την πλέον ενδεδειγμένη λύση, τόσο για τους μαθητές
του Μαρασλείου, όσο και για τους μαθητές του γενικού γυμνασίου που θα φιλοξενήσει τους μαθητές που
προέρχονται από τις γύρω περιοχές, δίπλα στους οποίους συντασσόμαστε για την εξεύρεση λύσης, είτε
αξιοποιηθεί κάποιο από τα σχολεία της περιοχής που έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας (π.χ. σχολείο στην
οδό Σίνα) είτε απορροφηθούν κάπου αλλού.
Σημειωτέον ότι τα παιδιά που φοιτούν ήδη στο 26ο γυμνάσιο, φυσικά και ΔΕΝ θα εκδιωχθούν από το
σχολείο αυτό, αλλά θα συνεχίσουν και τελικώς θα αποφοιτήσουν από ένα πειραματικό γυμνάσιο!
ΣΥΝΕΠΩΣ: Το μόνο το οποίο αναζητήσαμε μετ’ επιτάσεως από τότε που διακόπηκε η διασύνδεσή μας
με το 1ο Πειραματικό Γυμνάσιο και εκδιωχθήκαμε από την Πλάκα χωρίς καμία αιτιολόγηση ή
πρόβλεψη για το μέλλον των παιδιών μας, είναι η αποκατάσταση της εκπαιδευτικής και ηθικής τάξης.
Δεν ήμασταν και δεν είμαστε απορριπτικοί σε κανένα ενδεχόμενο, εφόσον εξασφαλίζει τη διασύνδεση.

Υπό το φως των παραπάνω, ευελπιστούμε ότι θα πρυτανεύσει η λογική και η σύνεση, χωρίς ιαχές,
φωνασκίες και χαρακτηρισμούς, οι οποίοι υποβαθμίζουν συνολικά τη γονική κοινότητα, την εκπαιδευτική
διαδικασία αλλά και το επίπεδο του δημόσιου διαλόγου. Σε ό,τι μας αφορά, παραμένουμε διαλλακτικοί
και καταγράφουμε με κάθε λεπτομέρεια τις τοποθετήσεις και τις ενέργειες απάντων.
Με εκτίμηση,
Το Δ.Σ. Γονέων και Κηδεμόνων των Μαράσλειων Πειραματικών Σχολείων του Πανεπιστημίου Αθηνών.
0 Comments

Your comment will be posted after it is approved.


Leave a Reply.

    Author

    PAEPSM

    Archives

    May 2019
    April 2019
    March 2019
    February 2019
    January 2019
    November 2018
    October 2018
    September 2018
    June 2018
    May 2018
    March 2018
    February 2018
    January 2018
    December 2017
    November 2017
    October 2017
    September 2017
    July 2017
    May 2017
    April 2017
    March 2017
    February 2017
    January 2017
    December 2016
    November 2016
    October 2016
    September 2016
    August 2016
    June 2016
    May 2016
    April 2016
    March 2016
    February 2016
    January 2016
    December 2015
    November 2015
    October 2015
    September 2015
    August 2015
    July 2015
    June 2015
    May 2015
    April 2015
    March 2015
    February 2015
    January 2015
    December 2014
    November 2014
    October 2014
    September 2014
    August 2014
    July 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    March 2014
    February 2014
    January 2014
    December 2013
    November 2013
    October 2013
    September 2013
    August 2013
    June 2013
    May 2013
    April 2013
    March 2013
    February 2013
    January 2013
    December 2012
    November 2012

    Categories

    All
    Actions
    Administration
    Chess
    D-iD
    Educational
    Extra Curricular
    Extra-curricular
    Greek Museums
    Greek Museums
    Leisure
    News
    Web2learn
    ΚΠγ

    RSS Feed

created by NSF CYBERALL ACCESS